کربوکسی تراپی، یکی از روش‌های درمانی موثر غیر تهاجمی است که در آن با استفاده از کربن دی اکسید، تغییرات چشمگیری در پوست ایجاد می‌شود.

• کربوکسی تراپی چگونه عمل می‌کند؟

برای جوان‌سازی پوست، کربن دی اکسید به صورت مستقیم به زیر پوست تزریق می‌شود. مقدار کربن دی اکسید تزریقی به بدن بستگی به ناحیه مورد نظر دارد و میزانش متفاوت هست. ماده درمانی کربن دی اکسید به صورت طبیعی توسط سلول‌های بدن تولید می‌شود، اما هنگامی که مقدار آن بیش از حد نرمال شود؛ بدن را مجبور به پاسخ می‌کند.

به هنگام ورود گاز کربن دی اکسید به بدن که کاملا بی‌رنگ و بی‌بو بوده و سلامتی فرد را دچار اختلال نمی‌کند؛ باعث تحریک و گردش خون بیشتر در ناحیه تحت درمان می‌شود. بدن فرد این شرایط جدید را به منزله کمبود اکسیژن در نظر گرفته و سعی می‌کند با استفاده از رگ‌های خونی، شرایط را کنترل کند در نتیجه باعث می‌شود که هم اکسیژن کافی به این ناحیه ارسال شده و هم میزان تولید کلاژن افزایش یابد و در نهایت کربوکسی‎‌تراپی با افزایش گردش خون سبب شفافیت و جوان‌تر و روشن‌تر شدن ناحیه مورد نظر می‌شود.

درمان توسط کربوکسی تراپی سریع است و معمولاً بین 15 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشد. پزشک با استفاده از یک مخزن شامل کربن دی اکسید، لوله استریل شده و سوزن بسیار نازک، گاز را به زیر پوست تزریق می‌کند. در طی انجام این فرآیند احساس کمی سوزش و درد طبیعی است که با استفاده از کرم بی‌حسی رفع می‌شود. هنگام انجام تزریق، ممکن است کمی فشار احساس کنید که به دلیل گسترش گاز زیر پوست است. بعد از درمان، کمی کبودی در ناحیه تحت درمان ایجاد می‌شود.

قبل از انجام کربوکسی تراپی، از کرم مخصوص بی‌حسی استفاده می‌شود. ممکن است در طی درمان ممکن است فشار، خارش، سوزن سوزن شدن یا گرما را تجربه کنید که هیچ کدام درد زیادی ایجاد نکرده و قابل تحمل هستند. سوزنی که برای تزریق دی اکسید کربن به کار می‌رود بسیار نازک است. علاوه بر این، در صورتی که پزشک مهارت و تخصص لازم برای انجام این عمل را داشته باشد، به خوبی می‌داند که باید در چه ناحیه‌ای از بدن سوزن را وارد کرده تا هم درد را به حداقل برساند و هم میزان اثربخشی درمان را افزایش دهد. به همین خاطر است که برای انجام هر عمل زیبایی، هرچند کوچک، باید به بهترین متخصص‌ها مراجعه کنید.

• کاندیدای مناسب Carboxytherapy

کربوکسی‌تراپی یک روش درمان غیرتهاجمی و بی‌خطر است که عوارض خاصی به همراه ندارد و به همین دلیل انجام آن برای تمامی افراد مناسب و بلامانع است به غیر از

1. در دوران بارداری و شیردهی.
  2. بیماران قلبی - عروقی.
  3. مبتلایان به بیماری‌های کلیوی.
  4. افرادی که تحت دیالیز هستند.
  5. مبتلایان به دیابت کنترل نشده.
  6. وجود عفونت و زخم فعال در محل درمان.
  7. مبتلایان به سرطان.
  8. افراد با کم‌خونی شدید.
  9. بیماران مبتلا به صرع و مشکلات مغزی.
  10. افراد تحت درمان شیمی درمانی.
  11. افراد با مشکلات حاد تنفسی.
  12. بیماران مبتلا به آب سیاه.
  13. افرادی که پس از جراحی خون فعال در محل زخم دارند.
  • موارد کاربرد و مصرف کربوکسی‌تراپی
  1. کربوکسی تراپی برای رفع تیرگی و گودی زیر چشم
  2. کربوکسی تراپی برای جای جوش
  3. کربوکسی تراپی شکم و پهلو
  4. کربوکسی تراپی ترک پوستی
  5. کربوکسی تراپی واژن
  6. کربوکسی تراپی مو
  7. کربوکسی تراپی ران
  8. کربوکسی تراپی زیر بغل
  9. کربوکسی تراپی غبغب
  • مزایا کربوکسی تراپی
  1. درمان آلوپسی.
  2. کاهش سلولیت‌ها.
  3. افزایش کلاژن سازی.
  4. درمان دردهای مفصلی.
  5. کمک به ترمیم بافت پوست.
  6. سریع و بدون درد و خون‎ریزی.
  7. بهبود و درمان زخم‌های پوستی.
  8. بهبود خاصیت ارتجاعی پوست.
  9. بهبود پارگی پوست( استرچ مارک).
  10. کاهش شل شدن و افتادگی پوست.
  11. بهبود سلولیت‌ها و ترک‌های پوستی.
  12. بهبود جریان خون در ناحیه مورد نظر.
  13. کاهش موضعی چربی با و یا بدون لیپوساکشن.
  14. برطرف کردن برخی از مشکلات نعوظ به علت اختلالات عروقی.
  15. مکمل درمان لیپوساکشن برای صاف کردن ناهمواری های پوست.
  • عوارض کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی عوارضی برای بدن ندارد. تنها عارضه‌ای که در این روش درمانی وجود دارد کبودی مختصر در محل تزریق است که بیشتر در ناحیه دست و پا مشاهده شده است که خیلی زود درمان می‌شود. یک هفته بعد از درمان کربوکسی تراپی تمامی کبودی‌ها برطرف خواهد شد و هیچ اثری از آن باقی نخواهد ماند.

• ورم بعد از کربوکسی تراپی

تورم یکی از عوارض کربوکسی تراپی است که باعث نگرانی افرادی است که این عمل را انجام می‌دهند. این تورم در محل تزریق صورت می‌گیرد و در افراد متفاوت است. در بسیاری از مواقع این تورم صوت نمی‌گیرد. ولی اگر پوست شما دچار تورم شد، هیچ جای نگرانی وجود ندارد. ورم بعد از کربوکسی تراپی همیشه پس از ۴۸ ساعت از بین می‌رود و نیازی به مراجعه به پزشک نخواهید داشت.

• قبل از درمان با کربوکسی تراپی چه کارهایی انجام دهیم؟
  1. مصرف Retin-A را 2 روز قبل و 2 روز پس از درمان قطع کنید.
  2. عدم مصرف نوشیدنی‌های الکی حداقل از یک روز قبل از انجام کربوکسی‌تراپی.
  3. عدم مصرف داروهای ضدالتهاب و رقیق کننده خون حداقل از دو هفته قبل از کربروکسی‌تراپی.
  • بعد از درمان با کربوکسی تراپی چه کارهایی انجام دهیم؟
  1. عدم انجام ورزش شدید به مدت یک روز.
  2. اگر تورم دارید به صورت رو به بالا و کمی با ارتفاع بخوابید.
  3. از کمپرس سرد در ناحیه مورد درمان برای کاهش ورم استفاده کنید.
  4. از آفتاب گرفتن و حضور در گرمای زیاد به مدت چهار روز پرهیز کنید.
  5. برای جلوگیری از تورم بیش از حد از مصرف مقادیر زیاد الکل یا نمک خودداری کنید.
  6. از حرکت یا ماساژ منطقه تحت درمان خودداری کنید.مگر اینکه پزشک انجام این عمل را توصیه کرده باشد.
  • آیا کربوکسی تراپی در پزشکی زنان نیز کاربرد دارد؟

امروزه از کربوکسی تراپی برای روشن‌سازی و جوان‌سازی پوست ناحیه تناسلی، نوک پستان و زیر بغل استفاده می‌شود. همچنین کربوکسی تراپی جهت جوان‌سازی و رفع خشکی داخل واژن، افزایش ترشحات، درمان عفونت‌های واژینال، درمان نسبی بی‌اختیاری ادراری در زنان نیز استفاده می‌شود.

در این روش بصورت کاملا سرپایی و بدون نیاز به بی‌حسی گاز CO ۲ در زیر پوست ناحیه تناسلی تزریق می‌شود. مکانیسم کربوکسی تراپی موجب می‌شود در ناحیه زیر پوست عروق جدید تشکیل شده و خون رسانی در ناحیه افزایش پیدا کند. یکی دیگر از مزایای کربوکسی تراپی ناحیه تناسلی این است که اگر در آن ناحیه خشکی وجود دارد با استفاده از این روش برطرف می‌گردد. یا اگر خانمی در ناحیه تناسلی خود دچار تیرگی باشد، کربوکسی تراپی موجب روشن شدن پوست نیز خواهد شد.

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

برای رزرو نوبت و دریافت مشاوره و کسب آگاهی بیشتر و دریافت هزینه عمل حتما با ما تماس حاصل فرمایید.