پیش از مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آتروفی واژن و خشکی واژن را به صورت جداگانه مطالعه بفرمایید تا بطور کامل با هریک از آن ها آشنایی پیدا کنید و از عوامل خطر و علائم آن آگاهی پیدا کنید.

• علائم آتروفی و خشکی واژن
  1. خشکی و سوزش و خارش واژن.
  2. مقاربت دردناک.
  3. خونریزی بعد رابطه جنسی.
  4. کاهش لغزندگی حین رابطه جنسی.
  5. سوزش هنگام دفع ادرار.
  6. عفونت‌های مکرر دستگاه ادراری.
  • چه کسانی می‌توانند از لیزر واژینال استفاده کنند؟
  1. بانوانی که از خشکی و رنگ پریدگی واژن رنج می‌برند.
  2. بانوانی که به دلیل افزایش سن دچار خشکی واژن شده‌اند.
  3. بانوانی که در دوران یائسگی از گشادی و خشکی  واژن رنج می‌برند.

بهترین و قطعی‌ترین راه درمان آتروفی واژن، لیزر درمانی است که از بین انواع لیزرها لیزر مونالیزا سریع‌ترین راه درمان خشکی واژن به شمار می‌رود. سایر موارد، درمان‌های موقت آتروفی واژن هستند که برخی از آن‌ها مثل داروهای هورمونی مضرات و عوارضی را به دنبال خواهند داشت. استفاده از داروهای هورمونی می‌تواند خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها مثل سرطان سینه را تا 75 درصد افزایش دهد.

• نحوه عملکرد لیزرمونالیزاتاچ

در دستگاه لیزر مونالیزا تاچ از طول موج‌های لیزر گاز دی اکسید کربن استفاده می‌شود که یک گاز طبیعی و کاملا بدون خطر است. در این روش به کمک گرمای ایجاد شده توسط طول موج‌های لیزر خون‌رسانی و تغذیه بافت‌های رحم بیشتر می‌شود.

در نتیجه سلول‌های لایه محافظتی واژن تحریک می‌شوند و کلاژن و الاستین جدید تولید می‌کنند. با جوان‌سازی لایه داخلی رحم حالت شکنندگی دیواره از بین می‌رود و دوباره رحم حالت ارتجاعی و لغزندگی خود را پیدا می‌کند.

لیزر مونالیزا کاملا بدون درد است و نیازی به استفاده از بی‌حسی موضعی وجود ندارد و بعد از انجام آن فقط باید به مدت 72 ساعت از برقراری رابطه جنسی پرهیز کرد و باید بدانید تا حداقل 3 روز نباید فعالیت بدنی سنگین داشته باشید.

• مزایای استفاده از لیرز برای درمان آتروفی و خشکی واژن
  1. بدون درد و خون‌ریزی.
  2. عدم نیاز به بی‌هوشی.
  3. رفع بی اختیاری ادرار.
  4. رفع خارش، سوزش و التهاب واژن.
  5. درمان عفونت‌های مکرر واژن.
  6. درمان خشکی واژن.
  7. بهبود رابطه جنسی با رفع درد و افزایش ارگاسم و میل جنسی در زنان.
  8. بدون عوارض جانبی.
  9. درمان سریع، کاملا موثر و قطعی.
  10. کم هزینه تر از روش جراحی.
  11. باز گرداندن PH واژن به حالت طبیعی.
  12. سرپایی انجام می‌شود بدون نیاز به بستری شدن.

تعداد جلسات درمان بستگی به شدت آتروفی و خشکی واژن و وضعیت بیمار دارد. پزشک تعداد جلسات را بعد از معاینه مشخص می‌کند. معمولا برای درمان آتروفی واژن انجام 2-3 جلسه لیزر کفایت می‌کند.

این درمان برای همه خانم‌هایی که آتروفی و خشکی واژن دارند، مناسب است. البته به جز زنان باردار و یا زنانی که به دلیل برخی از بیماری‌ها نباید لیزر انجام دهند.

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

چنانچه قصد درمان آتروفی و خشکی واژن با لیزر در تهران را دارید، می‌توانید برای معاینه و اطلاع از هزینه لیزر آتروفی واژن به مطب خانم دکتر الهه فشاری، جراح و متخصص زنان و بهترین جراح زیبایی زنان مراجعه کنید.